Sunday 10 July 2011

Aktiviti Selepas Balik Kerja

hahahaaa...dulu sememanganye TIDOW jela..sebab aku ase ni aktiviti yang paling besh tak mengganggu orang lain n tak menambahkan dosa..hehehe..

Sejak memiliki dapur nih..asenye dah setiap hari aku masakkan dinner...even menu simple setakat sambal,masak lemak cili api, sayur, ikan belah belakang dll..tapi hepi tengok encik tunangan makan...2 pinggan ke 3 pinggan setiap kali dinnernye...maka saya pon berkata kepadanye dengan penuh supan santun...

Saya: abg...sy risau nanti perot awak buncit..jangan la makan banyak sangat...
Dia  : Xpe..siang abg makan buah je k..malam bru nasik..janji awk masak..
Saya: ERK!! (hilang kata-kata)

Setakat ini setiap malam aku,dia, shikin n khairi akan berdinner sesama..I/allah mudah-mudahan aku akan terus memasak untuk kami berempat..Shikin sangat kurang makan n xsuke sayur...setiap hari aku membebel..dah rasa macam mak-mak plak..aiyok!! tidak aku mude remaja ag ok..hehehe.Papepon shikin ko kena amalkan pemakanan berkhasiat okey....Khairi makan tanpa bnyak soal..rajin plak membasuh..tq khairi..

Malam nih ase nak mencemar duli wat kari..walaupon orang kedah tapi xreti wat kari..sebab kat umah mak yang watkan..hehehe....

kesan baik mak rajin n pandai masak  : anak2 membesar sehat sejahtera n bahagia
kesan buruk mak rajin n pandai masak : anak2 x reti masak heheheeee

TQ mak love u..

No comments:

Post a Comment