Thursday 7 July 2011

mari memasak untuk yang tersayang

Encik tunangan saya yang terchenta asyik berbunyi pasal makan kat luar..
katanye..xsedap la..xpuas la..boring la..xsehat la..n sebagainye...pernah gak dia berbunyi rindu masakn awak..(amek hati saya ke abg??)..yang jelas masej yang cube disampaikan adalah..gee, boleh awak masak untuk saya?..sebagai tunang yang memahami..setelah sekian lama si dia berkata begitu (lamanye 2 bulan kot hehe)..akhirnya saya pon mengoffer diri untuk memasak...dinner pastinya..lunch pada hari cuti sahaja..n breakfast bila saya meroyan bangun awal..hehehehe...

Pucuk dicita ulam mendatang agaknya..tanpa berlengah si dia memindahkan semua koleksi alatan dapurnya kerumah saya...agak lengkap..ada: pisau (macam2 jenis) + lesung batu + senduk +kuali 2 bijik + jug n lain-lain..Semangat! Malasnya daku..tapi macam agak terharu ada orang yang suka masakkan ku..hehehe..xtaw la kot2 dia terpaksa sebenarnye..huhuhu...

08/07/11..kami g beli dapur gas...rumah saya memang xde..sebab xmasak pon before nih...masak pon gune multi cooker hajar..hehehe...
dapur gas..MORGAN
plus


semestinya GAS PETRONAS
Menu dinner semalam adalah sambal udang petai + ikan sepat masin...puas makan masak sendiri...sehat sket rasa..kurang lemak..kurang garam..kurang kalori..hehehe...berdinner lah beliau 2 pinggan penuh cam pinggan tambah...tq sebab makan yer..

                          malam siap masej ag tanya esok nak masak apa...
                                                         saya: ikot awak la...
                                               dia: apa-apa la janji awak masak..


 Bangga campur terharu skejap..hehehe..patot la mak suke masak untuk ayah n kami semua..semakin merasai perasaan itu..hehehehe...

No comments:

Post a Comment